Leta i den här bloggen

24 maj 2009

Vad är vänskap?

Ord kan borra djupt i människor. I mig.
Det är lätt att komma undan sårande ord genom att såraren använder retorik.
Härskartekniker?
Jag har kämpat länge för att komma någon vart, för att komma över trösklar och barriärer som bara jag vet om.
Jag har kämpat för mitt liv.

Ja, nu blir jag bombastisk.
Så får det vara just nu.
För så är känslorna som exploderar i mig just nu.

Ett samtal till en vän för att höra hur dagen har varit. Var tydligen fel.

Vägrar att balansera ord på guldvåg ändå gör jag det ibland. Trodde att jag kunde vara vara trygg med mina vänner. Jag är inte alltid det.

Synd

2 kommentarer:

  1. Hej Ulrika!

    Relationer är svårt, äkta vänskap....finns den?

    Man kan bara göra sitt bästa och det är gott nog, hur det sedan uppfattas av andra får man bara "försöka" (för det är inte enkelt) låta rinna av sig.
    Ett ordspråk med tanke på det du säger i början, "man skall aldrig avundas någons lycka, för du känner inte dens hemliga sorger".
    En bra dag önskar jag dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Gudrun,

    och tack för dina fina ord.

    Jag hoppas att du ser mitt sena svar (såg inte din kommentar förrän idag 15/2)

    Kram till dig också

    SvaraRadera