Leta i den här bloggen

14 mars 2006

Polisen ringde på dörren

Ur DN.se:

Efter rånet flydde gärningsmännen i en röd Opel av äldre modell. Flera polispatruller sökte i området och efter femtio minuter hittades bilen på Stora Gungans väg i Enskede. Kvar i bilen fanns då både yxor och rånarluvor.

Bilen var parkerad på min gård! Följaktligen så ringde GEPD (Gamla Enskede police district) på dörren, och likt tant Asta tittade jag mycket noga i nyckelhålet innan jag öppnade för den unge (nåja) polisen (var har jag sett honom förut?) som undrade om jag hade sett något "konstigt". Nej, sa jag. Det har jag inte.

End of story.

2 kommentarer:

  1. Precis som på TV och i böcker. De "knackar dörr".

    Wow!

    Har jag aldrig varit med om! Slog hjärtat ett extra dubbelslag, precis som om du skulle varit den skyldige? Typ. :-D

    SvaraRadera
  2. Ha Ha, jo lite läskigt var det allt. Jag försökte se så oskyldig ut som jag bara kunde; och de köpte det...

    SvaraRadera