Leta i den här bloggen

03 februari 2006

Min artikel i Stockholm City

I gårdagens Stockholm City (pdf 2006-02-02), skrev jag om det karriärsbyte Helena Bergkvist gjort. Från att ha drivit en framgångsrik regissörsagentur, Liebling, har hon nu öppnat ett bageri i Gamla Enskede (gamla enskede bageri)

Slank förbi bageriet/butiken igår bara för att konstatera att brödet var nästan slut - klockan var bara 13.00. Telefonen hade gått varm av människor som ville ha ytterligare information. Allt för en artikels skull. Detta är ju inget konstigt, och definitivt inte något nytt för PR-folket. Eller som det står i dagens DI Weekend (i papperstidningen, eller på nätet för prenumeranter), apropå sätt för marknadsföring:

Redaktionell uppmärksamhet är väldigt effektivt. Det ger en mycket större trovärdighet [än till exempel produktplacering. Min anmärkning].

3 kommentarer:

  1. Känner en ekonom som hoppade av ett kanonjobb på multinationella dataföretaget för en utbildning och därefter egen företagare som florist. Om hon trivs? Storartat!

    SvaraRadera
  2. Ja, att göra det man verkligen vill - att lyssna till sig själv - är nog ett bra recept.

    SvaraRadera
  3. Egentligen är det rätt märkligt kan tyckas. Alla strävar ju efter att bli hot shots i mediavärlden. Och så går man och blir...bagare. Ultracoolt. Det är verkligen att följa sitt hjärta. Och jag antar att brödet är väldigt gott.:)

    För övrigt, har du helt rätt, bättre blir inte reklam än så här. Kanske just för att det inte var avsikten?

    SvaraRadera