Leta i den här bloggen

02 januari 2006

Spara, spara, spara

Beakta noga följande om ni har för avsikt att skriva något betydelsefullt som en c-uppsats till exempel: Spara frenetiskt; svara ja på alla "vill du spara ändringarna i dokumentet?". Och framför allt: skickar ni en kopia (för back-up) till den e-postadressreserv ni använder för mindre viktig mejlkorrespondans och som inte är hela världen om den blir spammad - spara genast dokumentet i Word eller liknande. Fortsätt alltså inte arbetet i e-postdokumentet.

Nu kan man ju tro att detta har drabbat mig idag. Nä, inte skulle jag vara så ointelligent och klantig. Ville bara ge ett tips i all välmening. Inte.

2 kommentarer:

  1. Sådant suger! Och nej, absolut har man inte klantat sig så där någon gång...jo.

    En gång sprang jag och en kollega till Riksdagen för att hindra att en rapport skulle levereras. Vi hade skickat fel version i posten. Det var väl en triljarders olika versioner vi arbetade med. :( Vi kände oss väldigt professionella. Inte. Nu fem år efter eller så, kan jag skratta åt det.

    Hoppas det ordnade sig.

    SvaraRadera
  2. Ja efteråt kan man skratta åt det mesta - vilket är en evinnerig tur. Tur för mig att jag inte hade hunnit skriva så mycket.

    SvaraRadera