Leta i den här bloggen

31 december 2005

31/12 2005

Kommer inte att avge några nyårslöften. Gjorde jag det skulle listan bli alltför lång, och alltför mastig för att klara av. Betyder detta att jag är uppgiven? Abslout inte. Jag hyser goda tankar inför nästa år.

Några personliga, men inte privata punkter som sammanfattar mitt 2005:
  • År 2005 var framför allt året efter min pappas bortgång - jag saknar honom varje millisekund på dygnet.
  • Året när jag i ren frustration över allt blingbling prat omkring mig startade denna blogg. En guldgruva för mitt psyke har det visat sig.
  • Min c-uppsats borde ha blivit klar, men icke sa nicke.
  • Gick på Poppius, och belv vald till en av fyra redaktörer för den tidning vi gjorde. Är inte det en underbar kvasi-utnämning så säg. Ja, jag kände mig i alla fall jätteviktig i ungefär fem minuter. Ha Ha.
  • Jag var i New York för första, men inte sista gången - en fantastisk stad.
  • Skaffade f-skattsedel (Ingemarsdotter Kommunikation är under konstruktion, känns lite hemligt eftersom jag inte är klar med riktlinjerna ännu, det är därför jag viskar).
  • Hann också med Paris (lånade kusinens lägenhet), Torekov (med svärföräldrarna i ett hyrhus; vill man att förhållandet med dem ska utgöras av lugn och harmoni rekommenderas inte boende på 50kvm) och Muskö (hittade en underbar liten enskild strand).
  • Tog inte körkort. I år heller.

Gott
Nytt
År
!

2 kommentarer:

  1. 2005 - året då min längsta resa gick till Söderköping (från Stockholm)...

    GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  2. Fast jag ser att du ska till Istanbul i år. Måste vara spännande att hålla i en skrivarkurs, och dessutom i Istanbul.

    SvaraRadera