Leta i den här bloggen

23 oktober 2010

Äntligen i ett Flow

I förmiddags när jag var på väg till Word Camp slog det mig - jag hamnade igår i ett tillstånd som jag har saknat under en längre period. Det kan närmast beskrivas som Flow.

Det är en fantastisk känsla som jag har saknat.

Min fredagskväll blev annorlunda än jag tänkt. Istället för att snabbt äta Sushi och sedan umgås blev jag kvar på samma Sushi-ställe i flera timmar och skrev. Jag lade visserligen märke till människorna omkring mig men jag stördes inte av dem. Jag skrev, tänkte och skrev. Helt fokuserad på det jag gjorde.

Detta, tänker jag, måste vara en bra utgångspunkt nu när jag är konsult inom kommunikation och sociala medier.





Great. I think we are in the same situation btw (even though i don´t have children). gärna på Mihaly Csikszentmihalyi för att höra hans Ted-föredrag om bland annat Flow och passioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar