Leta i den här bloggen

03 februari 2009

Inte en dag som andra

Många dagar ställs all planering på ända, man får improvisera och skjuta upp måsten. Oftast gör inte detta något och livet går vidare.

Vissa dagar när planeringen ställs på ända, undrar man hur man ska ta sig igenom dagen utan att gå sönder.

Idag har jag varit på Södersjukhuset för att besöka en nära släkting som har "ramlat" i duschen. Skador: fraktur och blödning i huvudet. Lägg till detta blåmärken på hela kroppen.

Vad är det som gör att kvinnor förnekar att de har blivit slagna? Det finns säkert massor med forskning och svar på detta men jag orkar inte söka sådana svar just nu.

Urkramad disktrasa känner jag mig som.

Min nära släkting och jag har haft mycket konflikter och vår relation är långt ifrån perfekt. Tvärtom faktiskt. Men att se henne som jag gjorde idag gör att mitt hjärta går sönder.

I morgon polisanmälan!

4 kommentarer:

  1. Bra, gör det!!! Man blir ju helt matt och förfärad och arg och ledsen av sånt här.
    annika

    SvaraRadera
  2. Att slå en kvinna måste vara bland det fegaste och elakaste en man kan göra. Det finns inget alternativ till polisanmälning och då behöver din nära släkting allt stöd hon kan få. Din maktlöshet/disktrasa måste ersättas med handlingskraft för att hjälpa din släkting ur denna situation och äcklet bakom lås och bom.

    SvaraRadera
  3. Anonym och Erik: jag har precis pratat med polisen och kommer att göra en anmälan i eftermiddag (på plats hos polisen).

    SvaraRadera
  4. Sånt här gör mig sååå arg!!! Men inte ska jag ut och slå ngn för det.

    Ush blir så trött på människor som av olika anledningar tar till ngt så fegt och äckligt som våld!

    Du är stark! Hoppas du gör den där anmälan!

    SvaraRadera